Proiecții financiare
Proiecțiile financiare sunt o prognoză a veniturilor și cheltuielilor viitoare. Acestea vor lua în considerare datele istorice interne și vor include o previziune a factorilor implicați pe piața externă. Proiecțiile financiare sunt dezvoltate atât pe termen scurt, cât și pe termen mediu.
Proiecțiile financiare pe termen scurt tratează primul an de activitate, care este descris lună de lună. Proiecțiile financiare pe termen mediu se referă la următorii ani de activitate (uzual următorii 3 ani), care sunt rezumați unul câte unul.
Crearea proiecțiilor financiare pentru o afacere nouă sau un proiect nou este atât o artă, cât și o știință. Chiar dacă investitorii doresc să vadă cifre reci și dificile, poate fi dificil să se prevadă performanța financiară în următorii trei ani, mai ales când fondurile sunt limitate.
De aceea, proiecțiile financiare pe termen scurt și mediu sunt o parte necesară a planului de afaceri pentru ca investitorii și creditorii să acorde o atenție deosebită afacerii.
La pregătirea proiecțiilor financiare, cel mai important lucru este realismul datelor prezentate. Veniturile pe care le va genera afacerea nu trebuie să fie supraestimate sau subestimate, iar capitolul cheltuielilor nu trebuie să omită niciuna.
Toate proiecțiile trebuie defalcate pe luni timp de cel puțin un an. Dacă alegeți să includeți ani suplimentari, în general nu trebuie să fie mai detaliați decât pe trimestre pentru celălalt an și apoi anual.
Proiecțiile financiare trebuie să conțină aceste capitole:
Capitolul veniturilor, cheltuielilor și profiturilor pentru o anumită perioadă.
Capitolul fluxului de numerar cu secțiunile veniturilor și plaților în numerar.
Capitolul bilanțier, această proiecție prezintă o fotografie a valorii companiei într-un moment definit. Toate datele financiare ale afacerii sunt rezumate în trei clase: active, pasive și capitaluri proprii. Informațiile din bilanț sunt un rezumat al informațiilor care au fost prezentate anterior în contul de profit și pierdere și, de asemenea, în proiecția fluxului de numerar.
Capitolul Analizei Finale, conține o analiză rapidă a informațiilor incluse. Acest capitol trebuie să fie un rezumat executiv, care oferă o expunere concisă a cifrelor care au fost prezentate.
Planificarea și efectuarea proiecțiilor financiare ale unei companii în fiecare an trebuie să fie unul dintre cele mai importante lucruri de făcut pentru o afacere. Rezultatele, proiecțiile formale, sunt adesea mai puțin importante decât procesul în sine.
Planificarea strategică permite eliminarea problemelor zilnice ale managementului companiei, identificarea exactă a locului și momentului în care se află compania și stabilirea unui parcurs clar de urmat.
Un screening de rutină susține compania în lupta cu schimbarea, atât în afara, cât și în cadrul organizației.
Reevaluând în mod constant concurența, piețele și punctele tari ale companiei, oportunitățile și problemele pot fi identificate mai ușor. Există trei beneficii clare pentru justificarea efectuării proieccțiilor finanțelor.
1. Transformă obiectivele generale în obiective specifice. Definind clar ce înseamnă un rezultat de succes. Proiecția nu este doar o predicție, ci implică angajamentul de a atinge rezultate specifice și de a stabili repere pentru a măsura progresul.
2. Oferă în același timp un instrument de control și de feed-back. Variațiile în proiecții oferă avertizare timpurie cu privire la problemele ce pot apărea. Când apar variații, proiecția oferă un cadru pentru determinarea impactului financiar și a efectelor diferitelor acțiuni corective.
3. Anticiparea problemelor. Atunci când creșterea rapidă creează o lipsă de numerar datorată investițiilor în creanțe și stocuri, proiecția ar trebui să arate acest lucru. Iar dacă proiecțiile pentru anul viitor depind de anumite repere din anul în curs, ipotezele ar trebui să explice acest lucru.
Pentru a afla mai multe despre Proiecțiile Financiare, contactați experții noștri. Așteptăm cu nerăbdare să discutăm despre nevoile afacerii dumneavoastră!