Planul de afaceri
Orice întreprinzător, înainte de a-și deschide firma trebuie să își facă un plan pentru afacerea pe care vrea să o înceapă. O idee oricât de bună, dacă nu este bazată pe planificare este desuetă.
Planul de afaceri este, înainte de toate, prezentul și viitorul dvs. antreprenorial, este viziunea și abordarea dumneavoastră privind drumul de la idee la succes. În principiu, folosit ca un document intern, prezentarea unui plan de afaceri bine conceput vă poate ajuta în fața unui investitor să obțineți finanțare pentru proiectul dumneavostră. Însă, un Plan de Afaceri vă ajută să vă evaluați așteptările, viziunea și misiunea, înainte de a investi efectiv în activitate, prin calcule și strategii, astfel încât să proiectați evoluția și profitul pe termen lung.
Un plan de afaceri este o proiecție asupra viitorului companiei dumneavoastră, o planificare a veniturilor și cheltuielilor, un centralizator al investițiilor necesare și al prognozelor financiare, o evaluare a beneficiilor și riscurilor.
Principale aspecte pe care trebuie să le ia în calcul un viitor antreprenor în planul de afaceri sunt în primul rând obiectivele pe care și le propune, investițiile inițiale, necesarul de personal și calificarea acestuia, costuri lunare recurente.
Viziunea, misiunea și strategia firmei sunt criterii importante de asemenea, aproape un cod de conduită al firmei, al personalului implicat. Într-un fel aceste componente pot fi văzute ca o declarație de încredere în ceea ce ideea dumneavostră de afacere este și ce poate deveni.
Antreprenorul trebuie să își evalueze obiectiv punctele forte, dar și pe cele slabe, care îi sunt oportunitățile și care îi sunt dezavantajele. O analiză corectă a competiției îl poate salva de la necazuri, dar în același timp îl poate ajuta să își ajusteze politica de preț.
Planul de afaceri este un document scris care oferă o imagine de ansamblu a operațiunilor, a strategiei de marketing și a aspirațiilor pe termen lung ale unei afaceri. Planurile de afaceri includ de obicei:
- O declarație de misiune propusă
- Identificarea piețelor țintă
- O explicație și o justificare a modului și a motivelor pentru care afacerea va face ceva bani (obiectivul principal)
- Modalități de îmbunătățire a profitabilității în anii următori (de exemplu, îmbunătățirea eficienței)
- Strategii și tactici de marketing specifice pentru a ajunge la noi clienți sau pentru a-i păstra pe cei existenți. Strategiile pot include lucruri precum modificări de preț, publicitate, parteneriate cu alte companii sau organizații etc.
- Fluxuri de venituri preconizate din aceste strategii în următorii trei ani; acest raport ar trebui să discute, de asemenea, orice număr [și/sau orice sumă] de riscuri [pentru afacere]
Planurile de afaceri pot fi utilizate în următoarele scopuri:
- Cercetarea industriei (de exemplu, pentru a descoperi dacă ar fi fezabil să se lanseze o mică întreprindere de producție în țara X)
- Ca document scris care stabilește calea de acces pe piață pentru potențialii finanțatori (de exemplu, investitori sau bănci)
- Pentru uz intern, ca o imagine de ansamblu a modului în care merge afacerea și care sunt obiectivele sale viitoare; de asemenea, este util pentru a conveni bugetele anuale cu departamentele etc
- Produsul final al unei propuneri care a solicitat finanțare (de exemplu, o explicație a motivului pentru care organizația ar trebui să primească acei bani); aceasta include elemente precum strategiile de marketing menționate mai sus, dar enumeră și obiective specifice privind modul în care întreprinderea își va cheltui banii
Un plan de afaceri oferă o imagine de ansamblu a unei noi întreprinderi și a pieței pe care se intenționează să o atingă, inclusiv previziuni financiare și planuri de marketing. Planul conține următoarele elemente:
- Declarația de misiune
- Piața (piețele) țintă
- Analiza concurenței
- Analiza SWOT
- Strategia de marketing – include obiective și termene
- Planuri de acțiune
- Proiecții financiare – include situația veniturilor, bilanțul etc
Pe final!
Apelați la un specialist DGK Analytics care să se ocupe de redactarea Planului de Afaceri și de înființarea/autorizarea Companiei dumneavoastră! Astfel vă rămâne suficient timpsă vă ocupați de restul aspectelor de gestionare a afacerii!